§ 1
Foreningens navn er: Aabenraa Statsskoles Elevsamfund. (Aabenraa Samfundet)
§ 2
Foreningens formål er at bevare kontakten mellem dimittender fra Aabenraa Statsskole.
Formålet tilgodeses ved:
- at foreningen hvert år i juni – i samarbejde med skolen - arrangerer jubilarsammenkomst for blandt andet
25, 40, 50, 60, 65 og 70 års jubilarer.
- hvert år i december at udgive et årsskrift.
- hvert år at uddele en pengegave til en af årets dimittender.
- at opretholde et kartotek over alle dimittender fra Aabenraa Statsskole.
§ 3
Som ordinære medlemmer optages tidligere og nuværende elever og lærere ved Aabenraa Statsskole.
§ 4
Generalforsamling indkaldes med mindst 14 dages varsel og afholdes årligt inden udgangen af februar med følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Regnskabet og beslutning om kontingent
4. Indkomne forslag
5. Valg til bestyrelsen jfr. Vedtægternes § 5.
6. Valg af 2 revisorer
7. Eventuelt
Evt. forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før. Generalforsamlingen er absolut beslutningsdygtig uanset antal fremmødte.
§ 5
Foreningen ledes af en bestyrelse på mindst 7 medlemmer, der vælges på generalforsamlingen for 2 år ad gangen. Hvert andet år afgår 4 henholdsvis 3 medlemmer.
Bestyrelsen konstituerer sig med Formand, næstformand, sekretær, kasserer og kartoteksfører.
§ 6
Regnskabet revideres af 2 revisorer, der vælges på generalforsamlingen.
Regnskabsåret er fra 1.10. til 30.9.
§ 7
Hvis generalforsamlingen beslutter at ophæve foreningen, skal midlerne tilgå Aabenraa Statsskole, som samtidig pålægges en forpligtigelse til at anvende midlerne til studiestøtte til dimittender fra skolen.