• Forside
  • Nyheder
  • Bestyrelsen
  • Generalforsamlinger
  • Dimission
  • Jubilarfester
  • Klassefotos
  • Indmeldelse-ny adresse
  • More
    • More child

Aabenraa Statsskoles Elevsamfund

Yderligere oplysninger og medlemsskab kan opnås ved henvendelse til:


Frank Christiansen, 61 71 28 67

Mail: fcribe@hotmail.com


Anne-Dorte Schmidt, 23 23 19 51

Mail: annedorte51@hotmail.com


Jesper Mastrup, 61 15 09 99

Mail: mastrupuglekaer@gmail.com

Aabenraa Statsskoles Samfund

© 2011

REFERAT AF ELEVSAMFUNDETS ORDINÆRE

GENERALFOSAMLING

 

Den Ordinære Generalforsamling, afholdtes

Onsdag, den 18. januar 2023 kl. 16.30 på Folkehjem.

Fra Bestyrelsens side var fremmødt, Anne Dorte Schmidt, Anne Lildholdt-Jensen, Frank Christiansen, Carlo Daus-Petersen og Jesper Mastrup.

Efter formandens velkomst og konstatering af at generalforsamlingen var lovligt indkaldt, fortsatte forsamlingen jf. dagsordenens punkter.

 

Under pkt. 1 valgtes Jesper til dirigent, han modtog til forsamlingens bifald, valget.

Straks valgt overlod han ordet til formanden der fremlagde årsberetningen.

Bestyrelsens beretning til den ordinære generalforsamling onsdag, den 18. januar 2023.

 

Det var så at sige, tilbage til normalen, da vi kunne byde velkommen til årets tilmeldte jubilarer. Dette endda på den sædvanlige dag, ugen inden Statsskolens feriestart. Atter engang var planlægningen af vejret med os, vi kunne tage billeder udenfor i Statsskolens gårdhave. Desværre kunne billeder fra årets sammenkomst og den holdvise fotografering ikke nås uddelt inden jubilarerne havde forladt området. Vi udtænker nyt til kommende år. Derudover har foreningen arbejdet med udgivelsen af årsskriftet.


Jubilararrangementet i juni.

Der kunne bydes velkommen til 3 70 års jubilarer 6 65 års jubilarer, 10 60 års, 15 55 års, 45 50 års, 62 40 års, og 79 25 års. Det var rektor Lone Mailandt Poulsen, der bød hjerteligt velkommen, naturligvis var splitflaget hejst i dagens anledning.

Det bliver i alt 220 jubilarer – et flot antal!


Årsskriftet.

Skriftet kom igen ud til tiden – det var igen lykkedes at samle materiale om skolen og byen og et par interessante artikler.

Det er redaktionens holdning, at skriftet ud over vore egne referater om bl. a. jubilararrangementet, skal indeholde lidt om skolen – især dimissionen og rektors dimissionstale; men også artikler, som kan være interessante for vore medlemmer. Vi har hidtil kunnet overholde et princip om at artiklerne skal være skrevet af ”gamle” elever. Det håber vi at kunne fastholde.

 

Bestyrelsesmøde i september.

På bestyrelsesmødet gennemgik vi sædvanen tro årets jubilardag, hvor tilbagemeldingerne er mange og fulde af lovprisning dels til det nye setup med hele arrangementet afholdt på skolen og også en del ros til bestyrelsens arbejde.

Kommende års jubilararrangement afholdes 17 juni 2023, på skolen.

Vi vil arbejde på et musikalsk indslag til jubilardagen, enten i form af et kor eller en pianist.

Bestyrelsen har haft held til at hverve Anne Lildholdt Jensen til bestyrelsen. Det er på den baggrund blevet lidt lettere at se foreningens virke fortsætte ud over de tre år vi på sidste generalforsamling havde sat som milepæl. Det glæder os at vi har kunnet hverve Anne. Med dette nyeste skud på stammen ser vi noget lysere på foreningens virke og håber at vi kan supplere med yderligere en eller to nye bestyrelsesmedlemmer.

 

TAK!

Til slut TAK til bestyrelsens ihærdige medlemmer for indsatsen i det forløbne år. Vi har det utroligt hyggeligt og muntert, når vi er sammen – og vort engagement bakkes heldigvis op af mange venlige kommentarer fra medlemmer og jubilarer. Jeg vil også gerne benytte lejligheden for at rette en tak til revisorduoen, der sædvanen tro har foretaget revisionen.

 

Beretningen blev vedtaget uden kommentarer.


Under pkt. 3, aflæggelse af regnskab, fremlagde formanden regnskabet. Indtægter og udgifter i forbindelse med årsskrift og jubilardag, gør at vi nærmer os et nul resultat. Nedgang i medlemmer gør at vi inden for en kort periode vil gå i minus. Ellers ingen bemærkninger.


Under pkt. 4 indkomne forslag, kunne meddeles, at der ikke var indkommet nogen.


Pkt. 5 Valg til Bestyrelsen. Da de opstillede ønskede genvalg og der ingen modkandidater var er de genvalgt. Bestyrelsen udvidedes med Anne Lildholdt Jensen, som under konstitueringen valgtes som kasserer


Pkt. 6 valg af revisorer. Genvalg til begge revisorer. Povl Hviid forventer minimum at fortsætte til og med 2023, Svend Nielsen er med som livslang revisor.


Pkt. 7 eventuelt.

Ole Østergaard efterlyste en digital platform til elevsamfundet, Anne Lildholdt vil gerne lave en side som forsøg.

Foreningens økonomi vil i de kommende år komme under pres idet foreningen mister medlemmer og omkostninger til fysisk årsskrift stiger. Vi ser tiden an et par år, men prøver med den digitale platform om den kan fænge interesse.

Som ansvarlig for at få billedlink op at stå valgtes Birgitte. Vi forhører os hos hende om hun har tid og mod på opgaven.

 

  1. Valg af dirigent
  2. Beretning om Elevsamfundets virksomhed
  3. Regnskabet
  4. Indkomne forslag
  5. Valg til bestyrelsen

Efter tur afgår

Jesper Mastrup, Anne Lildholdt Jensen og Carlo Daus-Petersen.

 

  1. Valg af revisorer – De nuværende er Poul Hviid og Svend Nielsen
  2. Eventuelt

Elevsamfundet var vært ved ”en skænk” og et ”solæg”hvilket blandt de fremmødte faldt i god jord.

 

 

Venlig hilsen

Bestyrelsen